DOI: 10.32725/978-80-7394-939-6.09
Průmysl 4.0 s sebou nese nejen nové příležitosti plynoucí z nasazení učících se algoritmů v oblasti produkce zboží/služeb, ale též rizika v podobě ztráty zaměstnání u pracovníků stižených touto modernizací. Řada z nich se pak dostává do obtížně řešitelné spirály postupného zadlužování a exekucí. Dluhové poradenství pak představuje jednu z hlavních náplní činnosti odborného sociálního poradenství. Zvýšená potřeba poskytování takovýchto služeb pak vede k přetížení zaměstnanců občanských poraden. Je jednou z možných cest reakce na tyto dopady Průmyslu 4.0 vytvoření odborného sociálního poradenství 4.0? Tedy bojovat s důsledky stejnou zbraní - nasazením učících se algoritmů do poradenství? Text prezentuje dílčí zjištění z pilotního testování provozu poradenského chatbotu.
stránky: 60-65, online: 31. 12. 2022